6 Ağustos 2013 Salı

Termal Turizm ve Ülkemizdeki Kaynaklar

Sağlık Turizmi başlığı altında incelenebilecek bir turizm çeşidi olan Termal Turizm ülkemizde gittikçe popüler hale gelmeye başlamıştır. Birçok açıdan olduğu gibi sağlık turizmi alanında da güçlü bir kaynağa sahibiz. Ülkemizde 1200-1300 civarında termal kaynak olduğu biliniyor. Bu kaynakların en bilineni hiç kuşkusuz Pamukkale'dir. UNESCO Dünya Mirası Listesi'ne yer alan Pamukkale'ye yılda 1.5 milyon civarında(hatta daha fazla) turist gelmektedir. Bu da Denizli'yi ülkenin en çok turist çeken ilk 5 şehrinden biri yapıyor.


Pamukkale dışında diğer temal turizm merkezleri ise Afyonkarahisar, Çanakkale,Eskişehir,Bursa,Ankara/Kızılcahamam,Balıkesir,İzmir,Konya,Sivas ve Samsun/Havza'dır Hatta Mustafa Kemal Atatürk 1919 yılında konakladığı Havza'da "Havza kaplıcalarında şifayap oldum" sözünü söylemiştir.

2 yorum:

  1. Sağlık turizmi ve termal turizm son yıllarda ülkemizde çok ilerledi... 2011 verilerini okumuştum 40000 sağlık turisti diyordu, 2012-2013 daha da fazladır... Ucuz turizm alternatiflerini de ben anlatıyorum bu arada :)

    YanıtlaSil
  2. evet ama bilidğim kadarıyla sağlık turizminin büyük kısmını cerrahi, göz vb gibi yüksek teknoloji gerektiren alanlar oluşturuyor. yazılarınızı da okudum bu arada :)

    YanıtlaSil